Hitparáda - vydané faktury

Hitparáda sestavuje obraty zboží v Kč nebo v cizí měně a množství podle zadaných podmínek. Je setříděna sestupně vždy od největšího obratu.

Tisk hitparády se provede podle nastavených podmínek a filtrů.

Výběr období

  • Vystavené od – do : od data - do data Vyberou se pouze faktury, které mají v zadaném intervalu datum vystavení.
  • Období od – do : období je položka M = účetní období z faktury, období do kterého je faktura zaúčtována v Podvojném účetnictví.
  • Platba od – do : od data - do data Vyberou se faktury, které mají v zadaném intervalu vyplněnou položku úhrada = datum zaplacení faktury.
  • Plnění DPH od – do: od data - do data Podle data zdanitelného plnění. Ve faktuře položka Plnění DPH.

Filtry pro tisk hitparády faktur:

Klávesa F1 nebo pravé tlačítko myši nabídne na těchto položkách možnosti výběru podle číselníku:

  • Řada dokladů - je možné vybrat pouze jednu řadu dokladů. Pokud se používá ve vydaných fakturách více řad tak zapsat seznam. Když je nevyplněno, budou se do tisku vybírat ze všech řad faktur podle dalšího výběru.

  • Souvztažnost - je možné vybrat pouze jednu souvztažnost (např. jen prodej za zboží) nebo seznam souvztažností.

  • Odběratel - vyplní se položka Organizace, pokud potřebujeme vybrat pouze z faktur patřící konkrétnímu odběrateli. Odběratel položka na kartě vydané faktury. Nebo lze zadat seznam odběratelů. Klávesa F1 zobrazí seznam pro výběr.Pokud není vyplněno do hitparády se vyberou všechny faktury podle ostatních podmínek.

  • Kategorie - položka v adrese odběratele. Odběratelé mohou být zařazeni do kategorií.

  • IČO - zapíše se IČO odběratele.

  • Místo určení obsah - zapíše se i třeba část místa určení. Místo určení je položka na kartě vydané faktury.

  • Zakázka - hitparáda pouze z faktur, které mají vyplněnou zadanou zakázku. Klávesa F1 zobrazí seznam pro výběr.

  • Středisko - výběr bude proveden pouze z faktur pro vybrané středisko (stř. D nebo MD v hlavičce vydané faktury) Klávesa F1 zobrazí seznam pro výběr.

  • Dealeři - při tisku hitparády se bude vybírat pouze z faktur týkajících se vybraného nebo vybraných dealerů. Na klávesu F1 nebo pravé tlačítko myši se zobrazí z číselníku pracovníků jen ti, kteří mají označení dealer ( v číselníku pracovníků je ).

  • Objednávka - výběr podle položky Objednávka, HS z vydané faktury.

  • Vystavil - vybere se z faktur vystavených zadaným pracovníkem. Položka Vystavil na vydané faktuře. Klávesa F1 zobrazí seznam pro výběr.

  • Cizí měna - číselník cizích měn. Odfiltrují se faktury pouze ve vybrané měně. Klávesa F1 zobrazí seznam pro výběr.

  • Akce - položka z vydané faktury. Číselník obdobný jako číselník Code. Klávesa F1 zobrazí seznam pro výběr.

  • Dopravci - filtr na adresy. Adresa je označena - Dopravce.

  • Dodavatel - může se používat pokud jsou v ceníku dodavatelé vyplněni.

  • Skupina MS - z rozpisu vydaných faktur se vybere pouze zboží ze zadané skupiny ceníku, číselník skupiny ceníku.

Pokud se tiskne hitparáda pro více skupin ceníku, je možné je zapsat postupně. Položka pro zapisování seznamu skupin je vpravo. Klávesa F1 nabídne celý číselník skupin.


Mimo zboží ze zadaných skupin. Např. pro vyčlenění obalů.

  • Značka - z rozpisu vydaných faktur se vybere pouze zboží se zadanou značkou. Klávesa F1 zobrazí seznam pro výběr.

  • Sezóna - Pro firmy, které se zabývají prodejem oblečení. Sezóna – v ceníku se použije položka celní kód. Vyplní se např. letní sezóna rok 2015 = kód 0115, zimní sezóna rok 2015 = kód 0215.

  • Family code - číselník family code je standardně nadefinován v agendě Ceník. Zboží lze vybírá podle jednotlivých family code.

- zadá se omezení řádků pro tisk např. prvních 20 řádků hitparády, pokud není třeba tisknout celou hitparádu.

 

- do tisku je vybráno i zboží, které má v ceníku označení - tzn, že je označeno jako neskladová položka. Potom neprobíhá vyskladnění tohoto zboží ze skladu při vystavení výdejky, např. doprava při vystavení výdejky z agendy faktur.

- do tisku budou zahrnuty i řádky z rozpisu faktury, které nemají značku.

- rok i měsíc podle dne vystavení. Pro tisk např. Rok - měsíc. Nebo pro hospodářský rok.

- budou zahrnuty všechny řádky z rozpisu vydaných faktur. I ty, které nemají ceníkovou kartu. V minulosti např. zrušenou.

- na kg se přepočítává podle zadané hmotnosti v ceníkové kartě.

  • na m2 se přepočítává podle kalkulace

- v tisku se nahradí ZN dodavatelskou DZN, pokud je na ceníkové kartě vyplněna.

- lze omezit počet znaků skupiny ceníku, podle kterých se bude hitparáda sčítat. Např. hitparáda podle skupin MS (skupiny ceníku).

zpracovávat se budou pouze faktury vystavené do zadaného data ale např. v každém měsíci.

- vytiskne se počet zpracovávaných faktur.

- Používá se pouze pro hitparády Organizace, zn, 12 měs. ks a Organizace, zn, 12 měs. Kč. Tyto dvě hitparády se tisknou potom do jedné. V jednom řádku jsou ks a v druhém Kč.

- platí pro hitparádu po zboží. Jako sloupec se doplní číslo skladu se stavem zboží.

- pro zákazníky programu - je možné zapsat více firem, pro které se bude hitparáda tisknout. klávesa F1 nabídne seznam.

Typy hitparád

Hitparáda fakturantů - hitparáda podle toho, kdo faktury vystavil. Při založení nové faktury se do hlavičky faktury automaticky zapisuje jméno, pod kterým je spuštěn program.

Hitparáda odběratelů - hitparáda podle obratů jednotlivých odběratelů – položka organizace.

Hitparáda zboží - hitparáda obratů zboží podle značky.

Hitparáda skupiny FC - hitparáda obratů zboží podle family code zboží, pokud se u zboží používá.

Hitparáda skupiny MS - hitparáda obratů zboží podle ceníkových skupin.

Odběratel, místo, MS - hitparáda obratů podle odběratele, místa určení a skupiny zboží z ceníku.

Odběratel, místo, MS, detail - hitparáda obratů podle odběratele, místa určení a skupiny zboží z ceníku. Ve sloupci skupina zboží je zapsáno číslo faktury a značka zboží.

Hitparáda podle dealerů - obrat jednotlivých dealerů v Kč a v kusech a v procentech z celkového obratu. Tiskne se pokud je položka dealer ve vydaných fakturách vyplněna.

Hitparáda Zn + organizace - hitparáda podle značky a v rámci značky podle organizace.

Hitparáda organizace + Zn hitparáda podle organizace a v rámci organizace podle značky.

Hitparáda podle položky Akce - číselník Akce pokud je vyplněný v programu CM.

Hitparáda středisek - Hitparáda středisek podle množství nebo částek.

Hitparáda středisek a období - Hitparáda středisek podle období.

Hitparáda odběratelé - IČ - Hitparáda odběratelů. Odběratelé vybráni podle IČ.

Rok - měsíc - Hitparáda rozdělená podle měsíců - celkem.

Kategorií - kategorie je možno vyplnit v adrese podle založeného číselníku. Číselník se založí v parametrech - Číselník kategorií pro adresy. Karta položky adresy.

Organizace-měsíc, Organizace-12 měs.-ks, Organizace-12.měs.-Kč - Hitparády - podle organizace a měsíců.

Tesco rebate list - speciální tisk v angličtině. Sloupce: číslo faktury, firma, částka v EUR bez DPH, z toho rabat 3%, bonus1 %.

Organizace, zn, rok, měsíc, faktura - součet za jednotlivé organizace, po značkách a fakturách.

Faktura, řádek, zn Hitparáda faktur rozepsaná po jednotlivých řádcích rozpisu faktury.

Organizace,faktura, řádek, zn - Hitparáda faktur rozepsaná po jednotlivých řádcích rozpisu faktury ale součet za organizace.

Portfolio – Organizace – MS – Zn – Období.

  • Portfolio – nová položka v adresách – vyplní se skupina zákazníků. Skupina zákazníků bude mít určitý název, zkratku. Pro vyplnění se nejprve připraví číselník. Číselníky – Adresy – Porfolio.

  • Období – rok a pořadové číslo týdne Např. 2015 T 15.

Pro tuto hitparádu je možné také určit za jaké časové období se budou faktury sčítat. Součty po týdnech, měsících, kvartálech, rocích.

Hitparády podle:
Způsobu platby
Způsobu dopravy
Způsobu objednání

Tyto hitparády vybírají faktury pole položek z karty faktury - Způsob platby (ZP), Způsob dopravy (ZD) a Způsob objednání (ZO). Pro každý způsob existuje číselník.

Pracovník (adresy) - hitparáda podle pracovníka. V adresách musí být zapsaný pracovník, který má tuto firmu (adresu) na starost. Obdobné jako dealer.

Organizace, faktura- hitparáda podle Organizací. Za každou organizaci jsou vypsány faktury a potom jejich součet.

Faktura-zn-výdejka-marže - tato hitparáda slouží jako podklad pro sestavu Obrat-Organizace-Faktura-Marže. Marže je rozdíl mezi prodejní cenou z faktura a skladovou cenou z výdejky.

Obrat-Organizace-Faktura-Marže - obrat podle organizacích a marže pro jednotlivé faktury.

 

Sloupce obraty v hitparádách

První je zobrazen obrat v Kč od nejvyšší částky a kolik je to procent z celkového obratu v Kč. Druhý obrat je množství a kolik je to procent z celkového množství.

Výběr cen pro tisk

- pro sestavy se použijí z faktur prodejní ceny s DPH.

- pro sestavy se použijí z faktur prodejní ceny bez DPH.

- rozdíl prodejní ceny z faktur a ceny z ceníku.

- hitparáda v nákupní cenách z ceníku.

- hitparáda podle marže. Marže je prodejní cena minus nákupní cena z ceníku.

- hitparáda v prodejních cenách bez DPH. Prodejní ceny jsou v cizí měně.

- používá-li se na fakturách dokladová sleva, je možné vytvořit hitparádu podle slevy za doklad.

Nákladová cena z kalkulace -

Marže: PC - náklady kalkulace

PC před slevou, po slevě, slevy -

Výběr, zda se pro tisk budou vybírat jen vydané faktury nebo jen dobropisy nebo všechny doklady z vydaných faktur.

Pro sestavy je možné zvolit pořadí pro tisk podle:

Dvě možnosti pro filtr family code:

Tento filtr je pro délku položek family code 1, 1, 1, 1 a 2. Pokud firma používá jiné délky family code, je třeba toto nastavení vypnout : a potom se pro nastavení filtru pro family code použije tento filtr, kde je možnost zadat delší family code:

Pro filtry podle family code. Možnost vybrat více FC podle seznamu (klávesa F1). Jednotlivé FC jsou odděleny čárkou.

- zobrazení hitparád pomocí grafů.


© Ing. Zdeněk Krejčí Com-Sys Software, 1990-2024 • Poslední úprava: 16.08.2021
Nahlásit potíže s kapitolou