Hitparáda ze zakázek

Hitparáda sestavuje obraty zboží v Kč nebo v cizí měně a množství podle zadaných podmínek. Je setříděna sestupně vždy od největšího obratu.

Tisk hitparády se provede podle nastavených podmínek a filtrů.

Výběr období

  • Ze dne od – do : Vyberou se pouze zakázky, které mají v zadaném intervalu datum vystavení.

  • Termín dodání od – do : Vyberou se zakázky, které mají v zadaném intervalu vyplněné datum Dodání.

  • Datum ukončení od – do :Vyberou se zakázky, které mají v zadaném intervalu vyplněné datum Ukončení.

Je možné sestavovat hitparádu také z odložených zakázek. Viz. kapitola Odložené zakázky.

Odběratel - vyplní se položka Organizace, pokud potřebujeme vybrat pouze ze zakázek patřící konkrétnímu odběrateli. Odběratel je položka na kartě zakázky. Nebo lze zadat seznam odběratelů. Klávesa F1 zobrazí seznam pro výběr. Pokud není vyplněno, do hitparády se vyberou všechny zakázky podle ostatních podmínek.

Kategorie - položka v adrese odběratele. Odběratelé mohou být zařazeni do kategorií.

Zakázka - hitparáda pro jednu konkrétní zakázku.

Středisko - výběr bude proveden pouze ze zakázek pro vybrané středisko (středisko v hlavičce zakázky). Klávesa F1 zobrazí seznam pro výběr.

Dealer - při tisku hitparády se bude vybírat pouze ze zakázek týkajících se vybraného dealera. Na klávesu F1 nebo pravé tlačítko myši se zobrazí z číselníku pracovníků jen ti, kteří mají označení dealer ( v číselníku pracovníků je ).

Objednávka - výběr podle položky Objednávka.

Vystavil - vybere se ze zakázek vystavených zadaným pracovníkem. Položka Vystavil je na zakázky. Klávesa F1 zobrazí seznam pro výběr.

Dodavatel - může se používat pokud jsou v ceníku dodavatelé vyplněni.

Skupina MS - z rozpisu zakázek se vybere pouze zboží ze zadané skupiny ceníku, číselník skupiny ceníku.

Značka - z rozpisu zakázek se vybere pouze zboží se zadanou značkou. Klávesa F1 zobrazí seznam značek pro výběr.

- lze omezit počet znaků skupiny ceníku, podle kterých se bude hitparáda sčítat. Např. hitparáda podle skupin MS (skupiny ceníku).

Family code - číselník family code je standardně nadefinován v agendě Ceník. Zboží lze vybírá podle jednotlivých family code. Viz. kapitola Skupiny FC.

- zadá se omezení řádků pro tisk např. prvních 20 řádků hitparády, pokud není třeba tisknout celou hitparádu.

Pro sestavy je možné zvolit pořadí pro tisk podle:

- do tisku je vybráno i zboží, které má v ceníku označení - tzn, je označeno jako neskladová položka. Potom neprobíhá vyskladnění tohoto zboží ze skladu při vystavení výdejky.

- do tisku budou zahrnuty i řádky z rozpisu zakázek, které nemají značku.

- na kg se přepočítává podle zadané hmotnosti v ceníkové kartě.

  • na m2 se přepočítává podle kalkulace.

- pro zákazníky programu - je možné zapsat více firem, pro které se bude hitparáda tisknout. klávesa F1 nabídne seznam.

Druhy tisku hitparády:

Pracovníků - hitparáda podle toho, kdo vystavil vystavil. Při založení nové zakázky se do hlavičky zakázky automaticky zapisuje jméno, pod kterým je spuštěn program.

Odběratelů - hitparáda podle obratů jednotlivých odběratelů – položka organizace.

Zboží - hitparáda obratů zboží podle značky.

Skupiny FC - hitparáda obratů zboží podle family code zboží, pokud se u zboží používá.

Skupiny MS - hitparáda obratů zboží podle ceníkových skupin MS.

Odběratel, místo, MS - hitparáda obratů podle odběratele, místa určení a skupiny zboží z ceníku.

Odběratel, místo, MS, detail - hitparáda obratů podle odběratele, místa určení a skupiny zboží z ceníku. Ve sloupci skupina zboží je zapsáno číslo faktury a značka zboží a text.

Dealerů - obrat jednotlivých dealerů v Kč a v kusech a v procentech z celkového obratu. Tiskne se pokud je položka dealer v zakázkách vyplněna.

Zn + Organizace - hitparáda podle značky a v rámci značky podle organizace.

Organizace + Zn - hitparáda podle organizace a v rámci organizace podle značky.

Zakázky - podle zakázek.

Sloupce obratů v hitparádách

První je zobrazen obrat v Kč od nejvyšší částky a kolik je to procent z celkového obratu v Kč. Druhý obrat je množství a kolik je to procent z celkového množství.

Výběr cen pro tisk

- pro sestavy se použijí ze zakázek prodejní ceny s DPH.

- pro sestavy se použijí ze zakázek prodejní ceny bez DPH.

- rozdíl prodejní ceny ze zakázek a ceny z ceníku.

- hitparáda v nákupní cenách z ceníku.

- porovnává se prodejní cena v Kč a nákupní cena v cizí měně z ceníku vynásobená zadaným kurzem. Rozdíl je marže.

Množství pro tisk

Množství - požadované množství ze zakázky
Fakturováno - množství, které je již ze zakázky Fakturováno (faktura)
Uspokojeno - množství, které je na zakázku vydáno (výdejka)
Objednáno - množství, které je objednáno (Objednávky - činnost v Objednávkách - Načti zboží z vybraných zakázek)
Dodáno - množství, které bylo dodáno (Objednávky - činnost V Objednávkách - Objednávka - příjemka)

Množství - Uspokojeno - množství, které ještě zbývý vydat na zakázku Objednáno - Dodáno - množství, které ještě není dodáno z objednaného


© Ing. Zdeněk Krejčí Com-Sys Software, 1990-2024 • Poslední úprava: 05.08.2021
Nahlásit potíže s kapitolou