Řešení problémů s připojením

Síť není nastavena jako privátní

Problémy s propojením čtečky a programu Company Manager může působit to, že vaše síť, ke které jste připojeni, je nastavena jako veřejná. V tom případě je nutné změnit nastavení sítě na privátní. Přesný postup si prosím vyhledejte pro vaši verzi Windows, jelikož se v jednotlivých verzích výrazně liší.

Připojení blokuje Windows Firewall

Nejčastěji problémy s propojením čtečky a programu Company Manager působí nastavení Firewallu na Vašem počítači.

Ve všech novějších verzích Windows je automaticky zapnutá ochrana pomocí firewallu. To je program, který filtruje síťovou komunikaci a zvyšuje tak zabezpečení počítače. Do něj je nutné zadat pravidlo, které zajistí, že komunikace s Android čtečkou nebude blokována. Konkrétně je nutné přidat pravidlo, které umožní příchozí komunikaci na lokálním portu 61616 (to je výchozí hodnota nastavená v Company Manageru i Android aplikaci).

Nejprve je nutné otevřít nastavení firewallu. Jeho název se mezi jednotlivými verzemi Windows mírně liší. Vždy ho ale můžete najít pomocí funkce hledání v nabídce Start a zadáním slova „Firewall“. Např. ve Windows 11 se nazývá „Firewall v programu Windows Defender“.

V nově otevřeném okně zvolíme „Upřesnit nastavení“.

Následně vlevo vybereme „Příchozí pravidla“ a v seznamu akcí vpravo „Nové pravidlo“.

Spustí se průvodce, kde zadáme výjimku pro lokální port 61616, viz následující obrázky…

V posledním korku dáme pravidlu libovolný název a průvodce dokončíme.

Tím je nastavení firewallu dokončeno a můžeme opět zkusit spojit čtečku s počítačem.


© Ing. Zdeněk Krejčí Com-Sys Software, 1990-2024 • Poslední úprava: 30.05.2022
Nahlásit potíže s kapitolou