Uzavření skladů

Tato činnost uzavře sklad, odloží staré příjemky a výdejky, otevře nový sklad a vytvoří počáteční stav nového skladu tj. příjemku, na které je počáteční množství zboží z uzavřeného skladu. Tato příjemka bude mít číslo 0 - počáteční příjemka.

Nejprve je nutné provést:

Teprve, když jsou všechny tyto servisní činnosti bez problémů, může následovat uzavření skladu.

Uzavření skladu

Spočívá ve vytvoření nového počátečního stavu a odložení současného skladu do záložních souborů.

Jsou 3 možnosti:

  1. Uzavření skladu a vytvoření nového počátečního stavu a odložení současného skladu do záložních souborů.

  2. Uzavření a návrat ke stavu před starým uzavřením. Uzavření a odložení současného skladu, výběr a aktivace dříve uzavřeného skladu.

  3. Rozdělení skladu - uzavření v minulosti. Rozdělení skladu ke dni v minulosti na uzavřenou část a aktuální sklad.

1. Uzavření skladu a vytvoření nového počátečního stavu

Toto uzavření se provádí na konci účetního období. Nejčastěji na konci roku.

  • Nejprve zadáme datum, ke kterému se bude sklad uzavírat.

  • Zvolíme jakou číselnou řadou budou pokračovat skladové doklady.

- provede uzavření skladu. Podle provedené inventury se založí počáteční stav nového skladu, tzn. vytvoří se první počáteční příjemka, na které jsou uvedeny konečné stavy z uzavřeného skladu. Počáteční příjemka má číslo 0. Zapíše do ní text: Počáteční stav k .. .. ..... Je automaticky nastaven příznak ZAÚČTOVÁNO. Počáteční příjemka se nezaúčtovává.

Odložené soubory uzavřeného skladu mají tyto předpony:

ZPV - záloha souboru PRI_VYD.dbf (hlavičky příjemek - výdejek)

ZSD - záloha souboru SKLAD.dbf (skladové pohyby podle zboží)

ZSK - záloha souboru SKLKARTY.dbf (skladové karty - hlavičky)

Za touto předponou následuje kód data uzavření skladu - pořadové číslo dne v roce + desetiletí.

Např. Sklad byl uzavřen 31.12.2012, pak vzniknou záložní soubory ZPV36512, ZSD36512, ZSK36512. 31.12 = 365. den v roce.

- Při činnosti Uzavření skladu může program automaticky smazat skladové karty, na kterých je v den uzavírání skladu nulový stav.

2. Uzavření a návrat ke stavu před starým uzavřením

Spočívá v uzavření a odložení současného skladu a výběru a aktivaci dříve uzavřeného skladu. Aktivní může být pouze jeden rok. Pokud potřebujeme v uzavřeném skladu opravovat doklady, musíme použít tuto činnost. Tj. Uzavřít sklad k dnešnímu datu a otevřít sklad již uzavřený.

Nejprve vybereme, datum uzavření skladu.

Datum uzavření skladu musí být různé od původního uzavření. Sklad např. uzavřeme k aktuálnímu datu (04.03.2012) a otevře se sklad minulého roku (31.12.2011).

V takto otevřeném skladu lze pracovat bez omezení.

Ukončení práce provedeme obdobným způsobem - Uzavření a návrat ke stavu před inventurou. Vždy může být otevřený pouze jeden sklad.

Sklad uzavřeme k původnímu datu (31.12.2011) a otevře se aktuální sklad (04.03.2012).

Pokud se provedly nějaké změny v uzavřeném skladu, musíme si uvědomit, že se tyto změny nepromítnou do současného skladu. Proto je nutné opravit pravděpodobně počáteční příjemku.

Doporučujeme před skončením práce s programem Company manager se vždy vrátit k současnému skladu.

3. Rozdělení skladu - uzavření v minulosti

Rozdělení skladu ke dni v minulosti na uzavřenou část a aktuální sklad.

Používá se pro rozdělení skladu k určitému datu. 1. část skladu se ke zvolenému datu uzavře, odloží se staré příjemky a výdejky a vytvoří se počáteční stav. Tj. příjemka, na které je zboží z 1. uzavřené části skladu. Tato příjemka bude mít vždy číslo 0. Od zvoleného data, příjemky a výdejky pokračují s čísly, se kterými byly vystaveny.

Zadáme datum, ke kterému se bude sklad rozdělen.

Program automaticky provede kontrolu časové posloupnosti dokladů.

- Sklad se k datu 31.03.2012 uzavře.

5 Optimalizace počáteční příjemky dle uzavřeného skladu

Pokud uživatel něco opraví v uzavřeném skladu (použití činnosti 2), potom musí také opravit počáteční příjemku. Činnost Optimalizace počáteční příjemky počáteční příjemku opraví podle uzavřeného skladu.

7. Optimalizace počátku obalového konta dle uzavřeného skladu

Podle uzavřeného skladu se opraví počáteční stav obalového konta.

- spustí se kontrola dat Výdej x příjem. Viz kapitola Servis skladu. Při prvním spuštění je předvoleno nastavení:

Tuto servisní činnost lze spustit pouze pokud s programem nikdo nepracuje.

Doporučuje se provést činnost ještě jednou. Při druhém spuštění je předvoleno už toto nastavení:

- tento test sice provádí program automaticky před Uzavřením skladu, nicméně je žádoucí ho provést také pro kontrolu, zda je možné skla bez problémů uzavřít.

Související témata

Inventura - vyrovnání stavu | Servis skladu |

© Ing. Zdeněk Krejčí Com-Sys Software, 1990-2024 • Poslední úprava: 15.07.2020
Nahlásit potíže s kapitolou