Protokol změn dokladů
V této agendě se evidují se změny v dokladech.
Prohlížení protokolů o dokladech:
V programu Company Manager probíhá protokolování dokladů dvěma způsoby.
- Protokol o dokladu je zobrazen v každé agendě v menu. Automaticky protokolují vybrané akce v jednotlivých konkrétních agendách. Například vytištění faktury, editace dříve vytištěné faktury, storno tisknuto, storno dokladu, zaúčtování atd.
-> prohlížení těchto protokolů Protokol o dokladu
Podrobně viz níže.
- Ukládání protokolu do souboru Proto_CD - tento protokol je pro všechny agendy společný. Do tohoto protokolu se zapisují změny v tabulce, které byly provedeny pomocí obecných obrázkových tlačítek na kartě nebo v rozpisu dokladu. (nebo samozřejmě pomocí příslušných rychlých kláves).
Pokud si přejete používat protokolování do souboru Proto_CD, je nutné ho nejprve zapnout: Horní lištové menu Servis -> Nastavení parametrů -> parametr PROTO_CD
Podrobně viz kapitola Ukládání protokolu do Proto_CD
Protokolování změn dokladů
V parametrech je možnost nastavit parametr pro ukládání změn dokladů.
Parametr: Protokolování změn dokladů - Nastavení parametrů
0 - nic - do změn dokladů se nic nezapisuje
1 - základní - do změn se zapisuje rušení vět, obnova vět, mazání vět
Např.
Podle toho, na kterém řádku tabulky se nachází kurzor, tak vpravo se zobrazuje popis změny.
2 - podrobné - zapisuje se vkládání i editace
Např.
Tabulka protokolování změn dokladů
V lištovém menu je zobrazen filtr, podle kterého je doklady možno vyhledat.
- tabulka - klávesa F1 nabídne seznam tabulek. např. vydané faktury mají tabulku VYDANE, když hledáme změnu na kartě vydané faktury nebo tabulku ROZPIS, když hledáme změnu v řádcích rozpisu.
- rok - rok, ze kterého je doklad
- klíč - klíčové slovo např. číslo dokladu
- kdy - datum změny dokladu
- kdo - kdo změnu provedl, podle kódu přihlášení do programu
- akce - vloženo, zrušeno, obnoveno, editace
- záznam o zrušení dokladu
- záznam o obnovení dokladu
Podrobné protokolování změn dokladů
Do protokolu o změnách dokladů se zapisuje i editace dokladu. Také se protokoluje - Vloženo. Při listování po dokladech se vpravo zobrazuje jaká změna dokladu byla provedena. Zobrazuje se stará i nová hodnota změněné položky.
- záznam o editaci dokladu
- záznam o vložení zboží na doklad
Agendy, kde se zapisuje do tabulky Protokol změn dokladů
Vydané faktury - VYDANE, ROZPIS
Přijaté faktury - PRIJATE, P_ROZPIS
Pokladna - POKLADNA, P_ROZPIS
Adresy - ADRESY, MU (Místo určení)
Ceník - CENIK
Sklad - SKLAD, PRIJ_VYD
Zakázky - ZAKAZKY, Z_ROZPIS
Z horního menu Tabulka je možné použít činnost Protokol o řádku. Z tabulky Protokol změn dokladů se zobrazí pouze řádky, které se týkají konkrétního dokladu (změny na kartě nebo v rozpisu).
V každé agendě v menu je také činnost protokol o dokladu, ale tam se zobrazují jiné změny dokladů. Evidence je jednodušší.
Tlačítko - odloží se záznamy, které jsou starší než 2 roky.
Protokoly o odeslaných e-mailech a provedených zálohách programu viz Protokoly.
Související témata
Nastavení parametrů© Ing. Zdeněk Krejčí Com-Sys Software, 1990-2025 • Poslední úprava: 09.10.2023
Nahlásit potíže s kapitolou