Zaúčtuj
Pomocí této činnosti se provádí hromadné zaúčtování dokladů do účetního deníku v Podvojném účetnictví.
Je také možné zaúčtovat export dat ve tvaru účetního deníku na disk, na flash disk nebo soubor odeslat e-mailem.
Spuštěním volby Zaúčtuj z menu Účetní se zobrazí tabulka pro zaúčtování. Doklady se zaúčtují ve formě účetního deníku přímo do účetního deníku nebo na určené místo.
V dolní části tabulky jsou zobrazeny jednotlivé doklady, které jsou určeny k zaúčtování do účetnictví.
V horní části tabulky jsou ovládací prvky.
Doklady
Lze vybrat doklady, které budou předmětem zaúčtování.
- Nezaúčtované
- Všechny
- Vyber
- Filtr
Nezaúčtované
Jsou vybrány ty doklady, které ještě nebyly zaúčtovány. To jsou ty, které nemají v hlavičce vyplněno Zaúčtováno. Pokud tyto doklady zaúčtujeme, automaticky se do dokladu zapíše . Potom při dalším výběru nezaúčtovaných dokladů již nebudou nabízeny.
Pozor na volbu Změna zaúčtováno na dokladu.
Všechny
Budou k zaúčtování vybrány všechny doklady, které jsou v aktuální agendě. Tzn. doklady zaúčtované i nezaúčtované. Je možné použít při opakovaném zaúčtování.
Vyber
Popis funkce VYBER viz. Funkce Vyber.
Program nabídne všechny doklady a uživatel má možnost si vybrat konkrétní pro zaúčtování.
Filtr
Umožňuje zadat podmínky, které mají splňovat doklady k zaúčtování. Vyplněná okénka výběr dokladů omezí. Pro vybrané doklady musí platit všechny nastavené podmínky zároveň.
Řada - pokud se v agendě používá více řad dokladů, lze zapsat pouze jednu řadu. Když je nevyplněno, budou do zaúčtování zařazeny všechny řady dokladů podle dalšího výběru.
F1 - nabídne číselník řad.Doklad - od čísla - do čísla. Výběr podle čísla dokladů.
Měsíc (M) - od - do - účetní období podle dokladu.
Den - od - do - datum vystavení dokladu.
Zakázka - doklady pro konkrétní zakázku. Číselník zakázek F1
Faktura - konkrétní faktura
Účet Má dáti - zadá se účet na straně Má dáti - vyberou se všechny doklady, které mají zadaný účet na straně MD.
Účet Dal - zadá se účet na straně Dal - vyberou se všechny doklady, které mají zadaný účet na straně Dal.
Středisko (na straně MD nebo Dal) - doklady pro vybrané středisko, pokud firma používá střediska. Číselník F1.
- je možné zvolit podmínky pro všechny doklady, tedy i za hotové, nebo vyloučit doklady za hotové. Doklad má způsob úhrady - H = Hotově.
- podmínky filtru platí pouze pro nezaúčtované doklady.
- zobrazí se počet vybraných dokladů podle filtru
- potvrdí se výběr dokladů podle filtru
- ukončí se filtr bez výběru
Zapsat na:
Rozhodne se kam budou data zapsaná. Doklady se zaúčtovávají ve formě účetního deníku.
Účetní deník na HD (harddisk) - data se zaúčtují do účetního deníku programu Podvojné účetnictví, které je na stejném počítači nebo v síti. Adresář je určen v parametrech. parametr: Cesta k datům Podvojného účetnictví.
Disketa A - data se zaúčtují na disketu ve tvaru účetního deníku. Mohou se importovat do Podvojného účetnictví na jiném pracovišti.
Cesta - cesta pro export zaúčtování. Zapíše se cesta pro uložení účetního deníku na disk v počítači nebo na flash disk. Například C:\ZALOHA - na disk v počítači nebo E:\ZALOHA - na flash disk. Takto vytvořené soubory ve tvaru účetního deníku je potom možné načíst do programu Podvojné účetnictví činností Import účetního deníku.
Sbalit a odeslat e-mailem - použití pro firmy, které předávají data do jiné firmy ve tvaru účetního deníku. Tato volba vytvoří soubor a pak jej zkomprimuje pomocí ZIPu.
Jméno souboru se vytvoří ve tvaru: U_agenda,rok_jméno zákazníka
Např. U_VYDANE_2016_VZOR.dbf tj. vydané faktury roku 2016.
Před odesláním je třeba vyplnit:
Cesta – Cesta pro export zaúčtování. Kam se bude odesílaný a zkomprimovaný účetní deník ukládat na disk. Zápis je ukončený lomítkem.
příjemce – e-mail příjemce.
předmět – je nadefinován text předmětu e-mailu.
zpráva – je možné nadefinovat zprávu e-mailu.
Předdefinovaná zpráva Pokud nebude uživatel měnit předdefinovanou zprávu, bude zpráva v tomto tvaru:
Dobrý den
Zasíláme Vám zaúčtování z aplikace Company Manager.
Zákazník: VZOR
Agenda : VYDANE, Rok 2008
Filtr : BETW(OBDOBI,11,11)
Počet řádků: 13
Po vybalení zkoprimované přílohy U_VYDANE_2016_VZOR.DBF
můžete data načíst do Podvojného účetnictví pomocí činnosti "Import účetního deníku".
10.10.2008 13:25:27 Jméno
Odeslání
Office Outlook
CDO – je součástí Windows od verze W2000 a výše
Viz. kapitola Odeslání tiskových sestav e-mailem.
Duplicitní doklady
V případě, že se zaúčtovává přímo do účetního deníku, je k dispozici volba, které doklady mají v případě duplicity přednost. Tzn. že účetní deník, do kterého doklady zapisujeme, již obsahuje doklady se stejnou řadou a číslem dokladu jako jsou některé z právě zapisovaných.
Pro kontrolu duplicity dokladů slouží činnost Srovnání vydané x účetní deník/Srovnání PřijatéxÚč.deník/... v menu horní lišty Účetní.
Ponechat tak jak jsou v deníku - budou připojeny pouze nové doklady.
Přednost má COMPANY MANAGER - v případě, že budou v účetním deníku nalezeny doklady se stejným číslem, budou označeny ke zrušení a nahrazeny novými doklady z CM, například opravenými. Současně se připojí nové doklady.
- Provede se zápis dokladů do účetních deníků za jednotlivé měsíce, buď přímo do účetního deníku nebo na disketu. Doklady jsou rozdělovány do měsíce podle položky M - účetní období v hlavičce dokladu. Pokud se zaúčtovává přímo do účetního deníku na HD a nejsou nalezeny měsíční soubory a je nalezen roční soubor, zápis je proveden do něj.
- provede se ukončení činnosti Zaúčtuj bez zápisu.
Pod tabulkou dokladů vybraných k zaúčtování je zobrazena cesta k datům Podvojného účetnictví - je nastavena v parametrech programu.
Tlačítka
Související témata
Nastavení zaúčtováno | Zobraz ve tvaru deníku | Zobraz účetní deník | Zákaz zaúčtování | Změna zaúčtováno | Zaúčtování do účetnictví© Ing. Zdeněk Krejčí Com-Sys Software, 1990-2025 • Poslední úprava: 23.06.2020
Nahlásit potíže s kapitolou