Řady dokladů

Řada dokladů je jeden z nejdůležitějších číselníků. Bez jeho řádného vyplnění program nebude fungovat.

Číselníky je možné spustit jednak přímo z hlavní obrazovky, z horního menu Číselníky

nebo přes Služby - servis tlačítko

Řady dokladů

Druhem dokladu se rozumí typ účetního případu. Program po instalaci nabídne vzorový číselník řady dokladů. Uživatel si může vytvořit vlastní řady dokladů. V účetním deníku je při vkládání druhu dokladu prováděna kontrola, zda je zadaná řada obsažena v číselníku a případě, že není, neumožní vložit jinou. Do číselníku Řady dokladů se vloží všechny řady dokladů, které se budou při vkládání dokladů do účetního deníku používat. Tj. vydané faktury, přijaté faktury, řady dokladů pro banku, pokladnu, interní doklady atd. Vydané nebo přijaté faktury mohou být členěny na tuzemské, zahraniční, paušální, zálohové, dobropisy apod. Je možné používat více běžných účtů i více pokladen

Generování

Generovat variabilní symbol z faktury?

Podle čísla faktury (vydané nebo přijaté) se zapíše variabilní symbol. Z čísla faktury se vypustí písmena, znaky (-,/...). Například: faktura FV00005/16 - variabilní symbol 0000516

Generovat pole faktura z čísla dokladu

Pro možnost automatického vytváření čísla faktury v účetním deníku na základě čísla dokladu lze předepsat tyto informace. Číslo faktury se vytváří podle vyplněného čísla dokladu, přidáním přípony nebo předpony.

Doplň znakem - číslo faktury se doplní na počet cifer například 0.

na počet cifer - na kolik se číslo faktury doplňuje, hodnota 0 znamená nedoplňuje se.

Předpona - zapíše se před číslo faktury

Přípona - připojí se za číslo faktury

Např. Faktura vydaná

Doplňznak 0
Cifer 4
Přípona /RR - poslední dvojčíslí roku
Předpona FV

Např. doklad FV28 se automaticky generuje na číslo faktury FV0028/16

Generovat evidenční číslo dokladu z čísla dokladu?

Je možnost nastavit si, jak se bude Evidenční číslo dokladu generovat podle čísla dokladu. Například, když vychází evidenční číslo dokladu z čísla vydané faktury. Funguje obdobně jako generování čísla faktury. V případě, že uživatel vyžaduje mít vždy u vydaných faktur vyplněné Evidenční číslo dokladu, nastaví stejné generování jako u čísla faktury. Využití pro uživatele, kteří do účetního deníku data přímo vkládají.

Kontrolovat vyplnění organizace a DIČ k dokladu

Vyplňování položky DIČ je pro Kontrolní hlášení důležité, protože rozhoduje, do kterého oddílu Kontrolního hlášení bude doklad zařazen. A4 nebo A5, B2 nebo B3.

Doporučuje se nastavit pro řady vydaných a přijatých faktur, do kterých se obvykle zapisují daňové doklady s částkou nad 10 000 Kč: Kontrolovat vyplnění organice a DIČ k dokladu.

Při zadávání dokladu do účetního deníku probíhá potom kontrola DIČ následovně: Kontrola DI - Nejprve se kontroluje DI = daňová informace. Zda se jedná o DI, která je předmětem Kontrolního hlášení. Kontrola Organizace - Pokud Ano, kontroluje se, zda je zapsaná Organizace. Pokud není, nabídne se pro vyplnění Organizace Adresář nebo zadání nové organizace. Kontrola DIČ – Podle adresy se kontroluje DIČ. Musí být zapsané, pokud je Status DIČ 1, 2 nebo 3. Po doplnění DIČ je možné doklad ukončit.

Kopírovat den do DUZP Bude se do účetního deníku do položky DUZP kopírovat datum z položky Den.

syn a anal

Také lze předepsat informace pro syn. a analyt. účty.

Například: Řada dokladů 'PP' pro pokladna příjem má na straně MD vždy účet 211 1, pak se toto vyplní u řady dokladů 'PP'. A vždy, když vložíme nový řádek v účetním deníku a napíšeme řadu dokladů 'PP', strana MD se automaticky naplní.

Syn, An - pro výpočet zůstatků při rozúčtování dokladu.

Splatnost – v případě, že se vyplní počet dnů splatnosti pro řadu dokladů, bude se automaticky naplňovat do účetního deníku položka Splatná = den v deníku + počet dnů splatnosti.

Měna - bude-li vyplněná v řadě dokladů měna, bude se automaticky naplňovat do účetního deníku po zapsání této řady.

Perioda dokladů - pro řady banky, na klávesu F1 se zobrazí nápověda pro výběr periody výpisů banky.

Řada pro konsolidaci - při konsolidaci při transportu účetního deníku bude původní řada dokladů nahrazena novou řadou dokladů v případě, že bude vyplněna. Když bude v této položce vyplněno "-", pak se tato řada vůbec do konsolidace nezahrne - Konsolidace

Perioda dokladů - pro automatické přidělování čísla dokladu pro banku - bankovní výpisy.

Perioda výpisů - měsíc

Od každého 10. v měsíci - nové číslo výpisu, tzn. bude se zapisovat nové číslo dokladu.

Podrobný filtr

Tlačítko načte číselník Řady dokladů z programu Company manager. V základních parametrech firmy (Služby - servis) musí být nastavena cesta do Company managera.

Číselník řady dokladů je v ročním režimu. To znamená, že pro každý rok je číselník samostatný. na začátku roku je potřeba provést načtení loňských číselník. Viz. kapitola Načtení loňských číselníků.

V číselníku Řady dokladů jsou zapsány některé informace jako zůstatky nebo obraty účtů. Proto je potřeba po opakovaném načtení loňských číselníků také provést Převod zůstatků účtů.

Související témata

Tabulka | Podrobný filtr | Tisk číselníků | Načtení loňských číselníků | Konsolidace

© Ing. Zdeněk Krejčí Com-Sys Software, 1990-2024 • Poslední úprava: 02.03.2020
Nahlásit potíže s kapitolou