Hitparáda - sklad

Hitparáda skladu sestavuje obraty skladu v Kč a množství podle zadaných podmínek.

Hitparády jsou založeny na ceníkových kartách. Pokud neexistuje ke zboží příslušná ceníková karta, zboží se do hitparády nedostane.

V nastavení parametrů skladu musí být vypsány souvztažnosti pro prodej, nákup, vrácené zboží...

V tisku potom rozhoduje, zda se do sestavy budou započítávat pouze prodeje (doklady, které mají vypsané souvztažnosti pro prodej) nebo výdeje (doklady, které mají vypsané souvztažnosti pro výdej).

Při vyplnění filtru Souvztažnost se výběr pro tisk může omezit na vybrané souvztažnosti z nastavených v parametrech.

Prodej - sestava hitparáda se vybírá ze souvztažností pro prodej.

Nákup - sestava hitparáda se vybírá ze souvztažností pro nákup.

Souvztažnosti jsou nastavené v parametrech skladu - Parametry skladu

Zahrnout vybrané sklady do hitparády:

  • Sklady postupně - hitparáda se pro vybrané sklady zpracuje postupně. např. jsou vybrány 3 sklady, budou se tisknout 3 hitparády.

  • Sklady dohromady - vybrané sklady se zpracují dohromady. Např. jsou vybrány 3 sklady a tiskne se jedna celková hitparáda.

Vybereme sklady, které se budou do hitparády započítávat, jeden, vybrané nebo všechny. Popis funkce VYBER viz. Funkce Vyber.

Výběr podmínek pro tisk:

  • Od data - do data - za vybrané období

  • Dodavatel - od vybraného dodavatele ( klávesa F1- číselník adres)

  • Odběratelé - seznam odběratelů (klávesa F1 - číselník adres)

  • MU - místo určení. Podle vybraného odběratele se vybere místo určení

  • Dealer - od vybraného dealera

  • Kategorie - zboží, možné vybrat i více

  • Účet - účet skladu v ceníku

  • Sukl/Nutreco - kód podle ceníku

  • Faktura - položka faktura z výdejky

  • PSČ odběratele - podle PSČ

  • Prodavač - podle položky vystavil na příjemce nebo výdejce

  • Přijal - položka Přijal na výdejce

  • Skupina MS - pro určitou skupinu ceníku, lze zapsat jenom část skupiny, potom se vyberou všechny skupiny začínající na tyto znaky. Pokud je potřeba vybrat více ceníkových skupin (skupina MS), vypíší se do položky vpravo dole. Tam je možnost vybrat více skupin. Klávesa F1 nabídne číselník skupin MS.

  • Šarže - zvolená šarže

  • Zakázka možnost zpracovat hitparády pro určitou zakázku.

  • Značka - tisk se provede pro konkrétní značky zboží. Značky vybereme z ceníku, který se zobrazí na klávesu F1.

  • Souvztažnosti - tisk se provede pro vybrané souvztažnosti příjemek a výdejek. Číselník souvztažností se nabídne po klávesa F1.

  • Family kód - pro vybraný family kód z ceníku, má 5 znaků, číselník family kódů.

Pro family kód – 5 znaků

délka 1, 1, 1, 1 a 2 znaky.

Pro delší family code:

Potom musí být volba vypnuta:

Pro filtry podle family code. Možnost vybrat více FC podle seznamu (klávesa F1). Jednotlivé FC jsou odděleny čárkou.

Pouze prvních - pro výstupní tisk lze omezit počet řádků, např. pouze prvních 20 odběratelů.

Výběr typu hitparády

  • Prodavaček - obrat uspořádaný podle položky vystavil na dokladech.

  • Odběratelů - obrat uspořádaný podle odběratelů, jestliže se tiskne ze souvztažností Prodej.

  • Dodavatelů - obrat uspořádaný podle dodavatelů, jestliže se tiskne ze souvztažností Nákup.

  • Zboží - obrat uspořádaný podle značky zboží.

  • Skupiny FC - (family kód), lze vybrat jenom např. první 3 znaky kódu. Zapíše se do počet znaků skupiny.

  • Skupina MS - (skupina ceníku), lze vybrat jenom např. první 3 znaky kódu. Zapíše se do počet znaků skupiny.

  • Zn + Organizace

  • Organizace + Zn

První je zobrazen obrat v Kč od nejvyšší částky a kolik je to procent z celkového obratu v Kč.

Druhý obrat je množství a kolik je to procent z celkového množství.

Je-li potřeba tisknout měrnou jednotku množství do hlavičky hitparády, nastaví se její zkratka v nastavení parametrů Měrná jednotka množství v hitparádě, např. ks nebo kg.

  • PSČ - hitparáda podle PSČ vybraných z adres. Lze zadat jenom část PSČ, tj. kraj nebo Praha. PSČ se automaticky doplňují do číselníku PSČ.

  • SkFC- prodavačky SkFC je skupina family code podle číselníku v Company Reporter skupina FC – obrat, kde je každá skupina FC rozdělená podle prodavaček.

  • Prodavačky – SkFC - obrat, podle prodavaček je rozdělený a setříděný podle SkFc.

  • Organizace-zn-marže – Obrat podle organizace, je vypsáno všechno zboží a jeho marže. 1 zboží je jeden řádek.

  • Organizace-zn-šarže – Obrat podle organizace, je vypsáno všechno zboží a jeho šarže. 1 zboží má tolik řádků, kolik mělo šarží.

  • Měsíce – hitparáda po měsících, tj. obraty podle zboží a množství za měsíce. Lze zvolit období delší než rok. Volba fiskální měsíce tiskne hitparádu podle měsíců z číselníku: Fiskální měsíce pro skladovou hitparádu.

  • Šarže – obrat šarží v Kč a množství bez ohledu na značku.

  • Zn - měsíc - hitparáda podle značky a měsíce podle částky.

  • Zn - 12 měsíců - ks , hitparáda podle značky za 12 měsíců. V tabulce je 12 sloupců (měsíců) a množství v ks.

  • Zn - 12 měsíců - Kč , hitparáda podle značky za 12 měsíců. V tabulce je 12 sloupců (měsíců) a částky v Kč.

  • Dealerů - v příjemkách a výdejkách musí být uvedený dealer. Parametry pro agendu Adresy - Číselník dealerů = ADRESY.

  • Doklad - Faktura, obrat skladu po výdejkách.

  • Faktura - obrat skladu po fakturách.

  • Kategorií - podle číselníku kategorií z adres.

  • Organizace-měsíc

  • Organizace-12 měs.-ks

  • Organizace-12 měs.-Kč

  • Příjemců - obrat v ks a v Kč podle položky Přijal na výdejce.

  • Sklad - Zn – sloupec číslo skladu.

  • Prodejen - Skladů – pouze hitparáda celkem skladů.

  • Účet z ceníku - hitparáda podle účtu skladu v ceníku.

  • Kód Suklu/Nutreco

  • Odběratel (d,k), MS - Hitparáda prodeje odběratelů podle obchodních zástupců – dealerů. Dealer je podle označení v adresách. Sloupce: Odběratel, Kategorie odběratele (z adres), Dealer (z adres), Pracovník (přijal, vydal), Skupina MS z ceníku, Obrat.

  • Skupina MS, zboží - hitparáda podle skupin ceníku, ve skupině podle zboží.

Hitparády - podle organizace a měsíců

  • Den - doklad-zboží.

  • Zn dodavatel - dodavatel se bere z příslušné příjemky, pro vyhodnocení marže.

  • MS dodavatel - dodavatel se bere z příslušné příjemky, pro vyhodnocení marže.

Hitparády lze tisknout podle zvoleného pořadí.

kód - tj. ta položka, podle které se hitparáda tvoří. Např. hitparáda prodavaček kód = vystavil a název = jméno.

Ceny se do hitparády tisknou podle výběru:

Prodejní cena s DPH - hitparády z prodejních cen s DPH z výdejek.

Prodejní cena bez DPH - hitparády z prodejních cen bez DPH z výdejek.

Skladová cena - hitparády ze skladových cen.

Marže – rozdíl mezi prodejní cenou bez DPH a skladovou cenou.

Sklad PC – PC1 = tj. rozdíl mezi prodejní cenou bez DPH ze skladu a prodejní cenou 1 z ceníku.

Sklad PC – PC2 = tj. rozdíl mezi prodejní cenou bez DPH ze skladu a prodejní cenou 2 z ceníku.

Sklad PC – PC3 = tj. rozdíl mezi prodejní cenou bez DPH ze skladu a prodejní cenou 3 z ceníku.

Extra sleva - tiskne se Extra sleva, vypočtená z prodejní ceny bez DPH. Extra sleva je vyplněna na výdejce.

Marže - Extra sleva - od marže je odečtená Extra sleva.

Prodej, Sklad, Marže - při tomto nastavení se místo standardních sloupců.

  • obrat v Kč
  • % z celkového obratu v Kč
  • Obrat v Ks
  • % z celkového obratu ks

Tisknou jiné sloupce:

  • obrat (prodej) v prodejní ceně
  • obrat ve skladové ceně
  • marže v Kč (od marže je odečtená Extra slevy)
  • marže v % ze skladové ceny

Prodej.cena,sklad.cena,marže,kusy - obdobné jako předcházející tisk. Ještě je zobrazena marže na měnovou jednotku.

Ceny,náklady,marže - Při tomto zadání bude pro každý výdej samostatně nalezena příjemka a vyhodnoceny náklady rozpuštěné ve skladové ceně. Statistika obsahuje sloupce: Značka, Název, Prodejní cena, Skladová cena, Nákupní cena, Rozpuštěné náklady.

Prod.cena, Sklad. cena PC1 - tiskne se cena prodejní, cena skladová a prodejní cena 1 z ceníku.

Při volbě tisku do souboru a zadání např. XLS nebo DBF se vyexportují také původní sloupce a navíc sloupec Extra sleva, který je vypočten jako součin sloupce Prodejní cena bez DPH v Kč a procenta extra slevy udaného v adresáři. (slouží pro případ, že slevy jsou dobropisovány odběrateli dodatečně na základě určeného procenta z obratu v minulém měsíci).

- do hitparády jsou započítávány také neskladové položky. To jsou ty položky, které jsou v ceníku označeny - Ne sklad.

- Možnost zpracování hitparády ve skladu podle dodavatelů na příjemce do skladu. Filtr v hitparádě skladu - prodeje – vyberou se pouze výdeje z příjemky s danou organizací.
Má smysl jen do uzavření skladu. V počáteční příjemce není organizace, proto se tato informace nepřenese z uzavřeného skladu. Stejně tak se tato informace ztratí při převodech ze skladu do skladu.

- do tisku budou zahrnuty i řádky z rozpisu faktury, které nemají značku nebo nejsou uvedeny v ceníku.

- V případě, že je zaškrtnut tento přepínač, počítá se skladová cena podle zahraniční nákupní cena na příjemce * kurz v kurzovním lístku pro Hitparády. Pokud není nalezen, pracuje se skladovou cenou v Kč jako dosud. Číselníky - Kurzy pro skladovou hitparádu.

- množství se přepočítá na hmotnost nebo m2.

- možnost odfiltrovat pouze řádky zboží prodaného pod skladovou cenou. Hitparáda pracuje i s uzavřenými sklady, pokud je vybráno období, které se týká i již uzavřeného skladu, bere se v úvahu.

Zobrazení hitparády pomocí grafů Klávesa P uloží tisk grafu do clipboardu klávesa Ctrl+V umožní tisk např. do Microsoft Word.

Související témata

Parametry skladu | Číselníky |

© Ing. Zdeněk Krejčí Com-Sys Software, 1990-2024 • Poslední úprava: 22.06.2020
Nahlásit potíže s kapitolou