Zahájení roku

Činnosti, které je potřeba provést na začátku nového roku.

1. Načtení loňských číselníků

Pracovní období nového roku.
Z hlavní obrazovky Menu Služby - Servis - Načtení loňských číselníků

2. Kontrola nových číselníků - řady dokladů a souvztažnosti

Pracovní období nového roku.
Zejména zkontrolovat správné přípony a předpony pro generování čísel faktur. Pokud je někde v předponě nebo příponě čísla faktury uvedeno číslo roku jako např. 20 nebo 2020 použijte raději zástupný symbol RR případně RRRR, který automaticky doplňuje aktuální rok na 2 nebo na 4 číslice. Viz. Řady dokladů, Souvztažnosti

3. Načtení loňských zůstatků pokladny a banky.

Pracovní období nového roku.
Pokladna - menu Pokladna – Převod zůstatků z minulého roku

BankaMenu Servis - Převod zůstatků z minulého roku

Nebo tyto zůstatky zadejte ručně pomocí činností ze stejného menu.

4. Inventura a uzavření skladů

Pracovní období starého roku.
Proveďte ve skladech všechny servisní činnosti, inventuru, vyrovnání stavu skladu a následně uzavření skladu.

Menu Servis skladu - Inventura - Uzavření skladů
Datum uzavření 31.12.

Následně zkontrolujte počáteční příjemku v novém roce.

V případě, že v novém roce došlo ze změně sazby DPH viz Změna sazby DPH a činnost Změna sazby daně (menu Ceník).

Související témata

Menu Servis | Převod zůstatků z minulého roku | Inventura - vyrovnání stavu | Uzavření skladů | Servis skladu | Řady dokladů | Souvztažnosti | Načtení loňských číselníků

© Ing. Zdeněk Krejčí Com-Sys Software, 1990-2024 • Poslední úprava: 14.11.2023
Nahlásit potíže s kapitolou