
Činnosti, které je potřeba provést na začátku nového roku.
1. Načtení loňských číselníků
Pracovní období nového roku.
Z hlavní obrazovky Menu Služby - Servis - Načtení loňských číselníků
2. Kontrola nových číselníků - řady dokladů a souvztažnosti
Pracovní období nového roku.
Zejména zkontrolovat správné přípony a předpony pro generování čísel faktur. Pokud je někde v předponě nebo příponě čísla faktury uvedeno číslo roku jako např. 20 nebo 2020 použijte raději zástupný symbol RR případně RRRR, který automaticky doplňuje aktuální rok na 2 nebo na 4 číslice. Viz. Řady dokladů, Souvztažnosti
3. Načtení loňských zůstatků pokladny a banky.
Pracovní období nového roku.
Pokladna - menu Pokladna – Převod zůstatků z minulého roku
Banka – Menu Servis - Převod zůstatků z minulého roku
Nebo tyto zůstatky zadejte ručně pomocí činností ze stejného menu.
4. Inventura a uzavření skladů
Pracovní období starého roku.
Proveďte ve skladech všechny servisní činnosti, inventuru, vyrovnání stavu skladu a následně uzavření skladu.
Menu Servis skladu - Inventura - Uzavření skladů
Datum uzavření 31.12.
Následně zkontrolujte počáteční příjemku v novém roce.
V případě, že v novém roce došlo ze změně sazby DPH viz Změna sazby DPH a činnost Změna sazby daně (menu Ceník).
Související témata
Menu Servis | Převod zůstatků z minulého roku | Inventura - vyrovnání stavu | Uzavření skladů | Servis skladu | Řady dokladů | Souvztažnosti | Načtení loňských číselníků© Ing. Zdeněk Krejčí Com-Sys Software, 1990-2025 • Poslední úprava: 14.11.2023
Nahlásit potíže s kapitolou