Možnosti programu

Program COMPANY MANAGER představuje účinný nástroj pro řízení firmy. Je tvořen jako systém, propojující účetní, ekonomické a administrativní agendy organizace. Zabezpečuje jejich vzájemnou provázanost a tím umožňuje efektivní řízení a rozhodování.

Je povoleno vícenásobné spuštění programu Company Manager. To znamená, že je možno mít program spuštěn na ploše několikrát a v každé instalaci být nastaven například v jiném zákazníkovi nebo jiném pracovním období a současně tato data zpracovávat.

Při vícenásobném spuštění programu platí stejná omezení, jako když pracuje několik uživatelů v síti. Tj. nelze provádět některé činnosti jako například mazání zrušených vět nebo rekonstrukce indexů. Program v takové situaci ohlásí, že s daty pracuje jiný uživatel.

Systém zahrnuje především tyto agendy:

Do systému jsou zahrnuty další volitelné moduly

Ze všech ekonomických agend je zajištěn automatický výstup do podvojného účetnictví.

Vydané faktury

Umožňuje vystavovat faktury mnoha způsoby. Na základě ceníku, podle zakázky, na základě výdejky ze skladu nebo současně s výdejkou. Současně s fakturou za hotové je možno vystavit příslušný doklad v pokladně. Možnost vystavení jak položkové tak textové faktury. Provádí automatické okontování faktury (zápis účetních informací) na základě souvztažností a zaúčtování do podvojného účetnictví. Možnost vystavovat faktury paušální i leasingové nebo faktury v cizí měně. Výstupem z této agendy jsou faktury, knihy faktur, přehledy daňových dokladů a řada statistik obratu za zvolené období členěná podle zboží, středisek, odběratelů atd.

Přijaté faktury

Agenda pro evidenci přijatých faktur v Kč i v cizí měně. Současně s fakturou za hotové je možno vystavit příslušný doklad v pokladně. Tisk příkazů k úhradě, evidence závazků, soupisy daňových dokladů a další statistiky. Export příkazů k úhradě do banky. Automatické okontování a zaúčtování do podvojného účetnictví.

Adresy

Evidence obchodních partnerů, je možno pohodlně přenášet adresy mezi adresářem a jednotlivými agendami. (Faktury, pokladna, příjemky, výdejky, zakázky, objednávky, nabídky). Pro obchodní partnery lze nastavit parametry např. řady cen, slevy, parametry pro penalizační faktury, splatnost pro vydané faktury. Výstupem může být telefonní seznam, hromadný tisk adres na obálky nebo samolepící etikety apod.

Pošta

Tato agenda se využívá pro vedení odeslané pošty. Je propojena s agendou vydané faktury. Tisk obálek, přehledu pošty a poštovních podacích archů.

Ceník

Zahrnuje evidenci obchodního sortimentu organizace. Umožní založit vlastní ceník čehokoliv (výrobků, prací, dodávek…) a provádět jeho údržbu tj. vkládat, prohlížet, opravovat, rušit a vymazávat jednotlivé řádky ceníku. Může být hierarchicky členěn do dvou úrovní skupin a podskupin. Umožňuje efektivní vyhledávání i v rozsáhlém ceníku a stanovení až třech řad prodejních cen včetně daně z přidané hodnoty. Výstupem může být katalog obchodního sortimentu. Agendu ceník lze využít pro vyplňování rozpisu vydaných faktur, objednávek, nabídek....

Skladové hospodářství

Libovolné množství samostatných skladů, převody mezi sklady, zaúčtování příjmových a výdajových dokladů na základě připravených souvztažností do podvojného účetnictví. Volitelná vazba do agend vydaných faktur a zakázek, rezervace zboží. Skladové ceny zpracovává systémem FIFO, tj. jednotlivé kusy jsou vyskladňovány v cenách a pořadí tak jak byly přijímány na sklad. Umožňuje výdej po sadách, vést sklad po velikostech, pracovat s číslem shody Tisky inventur, obratů skladu podle zadaných požadavků, dodacích listů, přehledy příjemek a výdejek.

Rezervace

Rezervace slouží pro rezervování zboží ve skladu. Rezervace je spojena s agendami Skladová evidence, fakturace, nabídky, zakázky. Umožňuje rezervovat zboží ve skladu pro konkrétního odběratele.

Nabídky

Agenda pro vystavování nabídek pro zákazníky i obchodníky s možností nabídnuté zboží rezervovat. Propojení s agendou vydané faktury, zakázky, rezervace.

Zakázky

Evidence a postupné sledování jejich průběhu. Na základě zakázky lze efektivně vyskladňovat ze skladu a fakturovat, zakázky na zboží, paušální zakázky, leasingové zakázky.Tisky: přehledy zakázek, požadavky na výrobu, obraty, pohledávky a závazky na zakázky.

Objednávky

Tato agenda slouží k evidenci objednávek pro subdodavatele zákazníka. Je propojena s agendou zakázku, je možnost vypisovat objednávky podle zakázek. Tisky: přehledy objednávek, faktur k objednávkám, objednané a dodané zboží.

Pokladna

Je možné vést několik pokladen, a to i v cizí měně. Vazba na vydané a přijaté faktury a zaúčtováni do podvojného účetnictví. Umožňuje pracovat s daní z přidané hodnoty. Tisky: příjmových a výdajových dokladů, stvrzenky, pokladní knihy i cizí měně, příjmů a výdejů do pokladny, soupisy DPH....

Banka

Agenda umožňuje evidovat výpisy z běžných účtů a připravovat je k zaúčtování do účetnictví. Umožňuje dohledání faktur při pořizování úhrad faktur, včetně automatického zápisu plateb do faktur. Import výpisů z banky: Komerční banka, ČSOB, Austria, CITIbank, Živnobanka.....

Celnice

Zahrnuje evidenci obchodních případů realizovaných prostřednictvím celnice. Lze evidovat a zaúčtovávat do účetnictví celní výměry, celní deklarace a odpočet DPH. Úhrady je možno naplňovat automaticky z účetnictví.

Výrobní čísla

Tato agenda slouží k evidenci výrobních čísel. Vkládání jednotlivých výrobních čísel je možné provádět pouze z agendy Vydané faktury ( menu Vydané - Další služby - Výrobní čísla), nebo ze skladové evidence (menu Sklad - Výrobní čísla)

Související témata

Banka | Nabídky | Odeslaná pošta | Pokladna | Přijatá pošta | Přijaté faktury | Rezervace | Sklad | Nastavení parametrů | Vydané faktury - Intrastat | Výrobní čísla v příjemce/výdejce | Zakázky |

© Ing. Zdeněk Krejčí Com-Sys Software, 1990-2024 • Poslední úprava: 19.07.2022
Nahlásit potíže s kapitolou